Lämna Samhällsträsket för Fantasins Underbara Landskap

Efter att ha funderat över tidigare inlägg angående hjärntvätt i det akademiska träsket så vill jag bara klargöra att jag INTE anser att utbildning och examensbevis är något fördelaktigt och som mäter äkta kunskap. Det kanske kunde uppfattades så, men det var inte vad jag menade. Dock lever vi ju i ett samhälle som framhåller att utan utbildning kommer man ingenstans - och om individer lever utifrån den trosföreställningen så blir det ju oxå en självuppfyllande profetia. Men det enda som är sant och äkta är kärlek!



Sen tycker jag att all kunskap är god kunskap och det som är mest positivt med studier är faktiskt att man utvecklas själv. Man reflekterar, analyserar och kommer till nya insikter - me likey!!! Jag är ju lite insiktsberoende...

Nu har jag pluggat nästan allt som jag tycker är intressant inom beteendevetenskap och litteraturstudier börjar locka allt mer... Jag vet att jag inte kan fortsätta plugga i all evighet men så länge som motivationen och viljan finns där är det ju lika bra att passa på! Väcks någons intresse kan jag rekommendera att kika på Kreativt Skrivande (7.5 hp) och Att Skriva Barnlitteratur (7.5 hp) båda kurserna är på distans och utan obligatoriska träffar. Vem behöver ha semester liksom? När man kan ägna sommaren åt att sitta i vitmålade trädgårdsmöbler under äppleträden, läppja på iste och skriva sagor för barn.



Läser nu en bok av Anne Lamott - Bird by bird - som handlar om att komma igång med sitt eget skrivande. Kanske ett boktips för fler som känner att de vill utveckla den kreativa sidan genom att sätta ihop ord som bildar en magisk historia kryddad med spännande inslag och spirituella nyanser.


 

Önskar Er en inspirerande & fascinerande dag. Med  förhoppning om att Ni alla upplever fantastiska dagdrömmar som leder Er till det perfekta glädjefyllda livet Ni är värda att befinna Er i.

Kärlek!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0