Nattuggla?

Jag vet inte riktigt vad som har hänt men under julen har jag tydligen vänt på dygnet... Har legat i sängen och försökt sova i ca 3 timmar nu men jag är vid det här laget "trött" på att försöka.. Trött i bemärkelsen att jag ska falla i sömn är jag däremot inte...någonstans...alls...

Tyckte det var mycket tänt i grannens hus och skickade iväg ett förväntansfullt sms angående om vi skulle göra varandra sällskap i den sömnlösa natten, men fick inget svar så jag antar att hon har somnat sött i soffan framför tv:n. Hon brukar somna i soffor, till och med i min när jag vänder ryggen till ;)


Planerna för inatt är i varje fall att jag ska skriva färdigt abstract, fila på diskussionen och vidare forskning i c-uppsatsen. Så min kära handledare blir nöjd med mig och godkänner det för att gå vidare till opponent och examinator. Frågan är om jag behöver kaffe redan nu eller om jag ska vänta ett par timmar? För om jag somnar nu så kommer jag inte upp förrän sent imorgon och så har jag samma problem återigen, så det får bli en sömnlös natt och hopp i säng tidigt imorgon kväll istället. Lyxar nog till det lite a la Lidl reklamen och dricker julmust i vinglas! Allt blir ju lite roligare då...

Julen ska inte ut förrän tjugonde knut så kommentarer angående stakar i fönstren undanbedes. Att påstå att man ska sluta lyssna på julmusik innan påsken infaller är också onödigt att föra på tal.



En annan teori angående sömnlösheten kan ju faktiskt vara att det har snöat hela eftermiddagen och kvällen vilket alltid gör mig mer eller mindre uppspelt, allt blir så vitt och vackert det är ju inte helt becksvart mitt i natten längre.



Nä, nu kära vänner måste jag sippa julmust och skriva lite akademiskt trams, men vem vet jag kanske återkommer snarare än Ni tror?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0