Lördag är silver men söndag är guld.

Å vad jag älskar tidiga mornar när alla i familjen sover utom jag. Då jag kan ta en kaffe och fundera över livets alla spörsmål i lugn & ro. Tända ljus, rökelse och myskänslor. Jag kommer fram till att livet är fantastiskt och att jag bara blir lyckligare och lyckligare ju äldre jag blir. Känns ju som en god framtidsprognos. Jädrar vad jag kommer skratta och må bra när jag är åttio bast.
 
 
Min lycka kan ju även bestå i att vi fått ett underbart tillskott i familjen, en energisk liten skorpion/drake. Japp, jag har fullt upp heeeela dagarna.
 
 
Någon förlossningsberättelse kommer dock ej att dyka upp här på bloggen. Den var jobbig och smärtsam och raka motsatsen till den fluffiga rosaskimrande bubbla med lavendeldoft som jag VILL leva i.
 
Jag fyndade på den lokala loppisen igår. Två underbara prydnadstallrikar med ryskt ursprung. Är de inte magiska så säg? De pryder nu min matsalsvägg.
 
 
 
Trodde att det skulle bli en regning dag så att jag skulle kunna hålla mig inomhus med gott samvete. Men nu spricker molntäcket upp och det verkar bli en greja-i-trädgården-dag. Ha en underbar söndag så hörs vi snart.
 
Kärlek.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0