Sherlock Holmes

Nu är det Sherlock Holmes serien som är på tapeten. Nästintill varje kväll ses ett avsnitt, detta gör mig lycklig.

 

Lite intressant kuriosa är att skotten Sir Arthur Ignatius Conan Doyle (författaren till Sherlock Holmes böckerna) började sin karriär som läkare och författare. Då han förlorade närstående till andra sidan följde en depression och han började engagera sig i spiritualismen. Han var övertygad om att det fanns älvor och andeväsen och skrev bland annat böckerna The Coming of the Fairies och Skuggornas land.

 




Varför är jag inte född i Storbritannien? Att jag skulle ta steget och flytta dit och lämna alla underbara nära och kära känns inte ett dugg realistiskt. Nä, jag får hålla mig till alla engelska serier där jag åtminstone får glimtar av den underbara naturen som lockar så...

 

Hoppas att Ni alla njuter av Era fantasifulla & fantastiska dagdrömmar som Ni skapar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0