Glasögon = Attraktionskriterie?

Nu är det såhär att jag tydligen behöver glasögon, upptäckte detta på en föreläsning när jag inte kunde läsa texten på overheaden medan kurskamraten läste utan problem. Fick tid för synundersökning på eftermiddagen, kom hem med diagnosen närsynthet och brytningsfel samt 4 par glasögon att prova.

Nu hade jag ju typ 15 par i butiken som jag kunde tänka mig men det fick man tydligen inte ta med sig hem. De behövde ha ett litet lager kvar för andra glasögonintressenter...

 


Hur som helst kan jag inte bestämma mig för vilka jag ska ha, kanske ska man slå på stort och skaffa två par?

 

Genom denna reflektion kommer vi "osökt" in på området attraktion. Senaste forskningen visar nämligen att glasögon kan vara en turn-off beroende på tidigare erfarenheter. En avhandling har konstaterat att tex män vars far har använt glasögon inte attraheras av kvinnor som bär glasögon. Samme man tänder också på kvinnor som röker om modern har rökt. Även de män som tycker att gravida kvinnor är sexigt har yngre syskon och alltså sett sin moder gravid som blivit en preferens för attraktivitet.

 

 

Jag skulle sovit men precis när jag somnade gav RLS (restless legs syndrome) sig till känna. Får hoppas att de håller sig lugnare nu när jag har bloggat av mig så jag kan få mina välbehövliga timmar av sömn. Att försvara en c-uppsats och opponera på en annan tar nämligen på krafterna.

 

Sov Sött

 

 

 

 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0