Spåkula & Romantik

Alltså den där spåkulan (applikationen på FB) brukar altid ge spådomar som man kan ta till sig men igår gjorde den mig bara arg! Jag vet att man inte ska ta sånt här på allvar och det gör jag inte - men jag bara funderar på om det som den sa igår speglar den stora massans tankar angående kärleksrelationer?

"Förvänta dig inte att din partner ska sms:a hela tiden och smickra dig som i början av er relation. Kräv inte detta utan backa lite själv också. Det måste bli balans."

Jag menar vi har väl alla kommit hit till jorden med en gnutta av sunt förnuft? Om man slutar att bekräfta varandra, smickra, ge komplimanger eller skicka gulliga sms så innebär det ju att man har slutat att vårda relationen och den håller på att sakta men säkert försvinna. Detta trodde jag att alla visste om?  Nu menar jag ju såklart inte att man ska messa varandra en gång i timmen men att man ska visa att man uppskattar sin partner. Hur man visar det är en helt annan sak. Om man vill lämna en gullig lapp på kylskåpet, ge kaffe på sängen, ordna en mysig middag med levande ljus och sedan bara prata med varandra om allt & ingenting under några timmar eller vad man nu skulle vilja ha.




Alla är ju så olika och jag tror att om man inte har en bra kommunikation i ett förhållande och vet vad ens partner uppskattar och blir glad av ger man det som man själv vill ha. Vilket kanske inte är vad den andre hälften vill ha egentligen... Tror i det fallet att man upplever att man bara ger & ger men får ingenting tillbaka... Eftersom partnern återgäldar med sådana saker som den personen vill ha vilket inte är vad DU vill ha... Det blir liksom inget bra. En ond cirkel. Alltså är den enda lösningen - kommunikation. Om den inte redan finns naturligt i förhållandet måste man utveckla den.

Jag själv tycker att det är spännande att utvecklas tillsammans i ett förhållande, för genom andra lär man sig alltid något. Det är ju anledningen till att vi är i den relationen vi befinner oss i just nu - vi har något att lära. När vi har fått lärdomen kanske det är dags att gå vidare? Jag beundrar de som kan stanna i en och samma relation som de har haft sen unga år! Förstår Ni hur mycket jobb det måste innebära? Att bli så samspelta och växa åt samma håll, att bevara lågan och engagera sig i bådas lycka. Me very impressed indeed!

Men vad är romantik då? Antagligen så finns det lika många förklaringar på det ordet som det finns människor i vår värld...

Som Petra Axlund uttrycker det:

"Nej, tacka vet jag romantiska saker som inte anses vara romantiska. Det är då det verkligen räknas. Som när man blir hämtad på flygplatsen och mannen i fråga har roddat upp med kylväska i baksätet och laddat den med islatte från ens favoritcafé. Eller när man kliver ut ur duschen och ser att det står ”jag älskar dig” i imman som bildats på badrumsspegeln. Små saker. Små oväntade saker. Det är äkta romantik, killar."





...fortsättning följer....

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0