Fortsättning På Ämnet Romantik & Kärlek

Jag hittade en superintressant artikel om kärlek!

"När vi pussas och kramas och ägnar tid åt varandra frigörs en cocktail av kemikalier i hjärnan som får oss att må bra, säger Larry Young. Hans råd till den som vill vårda och stimulera kärleken är att hålla sig till de recept som fungerat i tusentals år. Det bästa sättet är fortfarande att ägna sig åt varandra. Det är den naturliga vägen. Min fru brukar säga åt mig att blommor också är viktigt..."



Jag tycker absolut inte att man ska manipulera kärlek.  Finns den inte så är det av en anledning och man är inte ämnade för varandra. Men jag tycker att det är himla spännande att läsa om kärlek och att ömhet, gos och romantik är en viktig komponent för att få ett lyckligt kärleksförhållande med sin partner. Det är ju det jag säger - att det ska vara ett öppet flöde med kärlek, hänsyn och uppskattning i ett förhållande.

Vilket tar mig till nästa fundering - att vara äkta vs manipulation!

Jag vet inte hur det är med Er andra men jag känner att jag inte alltid har varit mig själv i tidigare förhållanden, på något sätt har jag byggt upp skyddsmurar eller burit någon mask. För om jag blir sårad då är det inte "jag" egentligen som blir ratad eller kritiserad det är masken som får ta det och det blir lättare att hantera då.

Men när man inser det och bestämmer sig för att slänga av sig alla masker och vara precis sig själv och äkta - jäklar vad sårbar man blir då! Det är nästan överväldigande! För varje liten kritisk kommentar eller hårt ord går rakt in i hjärtat och nu är det verkligen mitt äkta jag som blir ledsen. Som tur är sker inte detta ofta men shit vilken känslig människa man blir av att vara äkta.

Vad vinner man då på att vara sådär äkta och visa sitt verkliga jag? Jag anser att man inte kan få en sann och äkta kärleksrelation med en annan person om man inte är det. Annars byggs relationen bara på falskhet och det passar inte in i sammanhanget. Alla vet väl om hur man kan manipulera en annan människa för att få han/henne dit som man vill - men det rimmar ju också illa med äkta och sann. Eller är det nödvändigt att spela i ett förhållande för att bibehålla attraktion, spänning och kärlek? Men om jag inte blir älskad för den jag är och med allt vad det nu innebär (jag kan ju bli ganska mycket ibland) då vill jag väl ändå inte vara i den relationen. Man kan inte finna den äkta kärleken förrän man är helt sig själv, eller?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0