Dagens Djupa Tankar

Livet, alla människor vi möter, händelser som sker och situationer som uppstår är ibland märkliga och kanske rent av magiska? Men allting måste ligga i HUR vi VÄLJER att tolka dessa olika möten och upplevelser. Vi tolkar utifrån våra egna referensramar som har skapats av våra unika erfarenheter och värderingar som vi har anammat från vår miljö som vi har befunnit oss i . Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att det blir missförstånd människor emellan, att konflikter och dispyter uppstår. Vi kommer alla från så olika utgångspunkter, vi har olika värderingar och vi tycker om olika saker. Men hemligheten är kanske att uppskatta variation, att glädjas åt att vi alltid kan få en annorlunda inblick i saker och ting genom kommunikation med andra människor som delger oss deras synpunkter. Vi behöver inte hålla med – men ibland kan det vara givande att få andra perspektiv för att vidga våra tankesätt.

 

 

Jag anser att Kay Pollak gett oss så oerhört bra redskap/verktyg för att vi ska må bättre i oss själva. Att se varje människa som en lärare gör att alla möten blir mer spännande och ger oss en känsla av entusiasm. Även genom de möten som vi kanske inte upplever som direkt positiva kan vi lära oss något och få insikter vilket i sin tur kan främja förändring och utveckling hos oss själva.

 

Erfarenheter har hjälpt mig att inse att jag gav bort min egen kraft alltför ofta, jag upplever att jag lärde mig detta den svåra vägen. På den väg som jag har vandrat fram tills idag har jag sårat många människor och jag har själv blivit sårad. Men jag är tacksam för att dessa människor har hjälpt mig att inse vem jag är, vad jag står för och vad jag behöver i mitt liv. Frågan är väl om de som jag har sårat ser likadant på de erfarenheter som jag gav dem?

 

När jag tänker tillbaka på alla de otaliga gånger som jag lät ”tecken” (såsom tex drömmar och oracle cards) styra mina val och ignorerade den lilla klumpen i magen som bestod av ”något känns fel” blir jag nästan lite rädd. Vilka villovägar jag ledde mig själv inpå. Men samtidigt behövde jag ha de erfarenheterna för att komma fram till att jag alltid måste lita på min egen kraft, min intuition, min magkänsla och mitt hjärta.

 

När jag släppte alla tankar på tecken, när jag så gott som bara levde i nuet och följde flödet kom de mest fantastiska upplevelserna. Vilken lycka!

 

 

Följ ditt hjärta, jaga stjärnor och rosa drömmar, njut av allt det underbara som du har i ditt liv och visa tacksamhet för det lilla såväl som det stora. Om inte detta är ett vinnande koncept då vet jag inte vad…



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0