Influenseatider

Jag drack lite mycket kaffe, det genererar att jag gör allt väldigt fort. Jag tänker snabbt, jag skriver snabbt (vilket innebär många stavfel), jag syr mina söndriga stolsdynor snabbt (som ger mig många stick i fingrarna) och jag får idéer snabbt! Så nu gäller det att jag skriver ner allt som ploppar upp i huvudet innan de swischar förbi och jag har glömt dem!

Så låt oss börja med denna mediacirkus som vill skrämma skiten ur oss - vad ser vi på alla löpsedlar? Vad hör vi på nyheterna jämt? Jo, folk dör hela tiden av svininfluensan. Jag blir så trött på media att jag bara vill stänga av, och det gör jag! Jag ser aldrig på nyheterna, jag läser aldrig tidningarna - varför? Jo, för att jag bestämmer själv hur mitt liv ska vara. Mitt liv ska vara glatt, positivt och fyllt av lycka. Men det innebär också att jag har ett ansvar för min egen lycka. Väljer jag att läsa om allt bedrövligt i tidningarna, se på alla hemskheter i världen på nyheterna, ja då får jag ju också skylla mig själv om jag mår dåligt! Det som jag dock inte kan undvika är radion som är på hos dem jag hälsar på, eller om jag inte hinner blunda innan jag går förbi löpsedlarna. Genom detta får jag också nys på vad som sker runt oss.

Men jag tror bara att media vill skrämma skiten ur oss för det genererar desperata människor som: 1. köper fler tidningar 2. är lättare att styra.

Innan man bestämmer sig för att vaccinera sig själv eller sina barn så borde man ju ta reda på mer fakta. Sen får man ta sitt beslut. Jag kommer vägra vaccin. Jag har vart på hälsokost och köpt mer immunförvarsuppbyggande örter - detta är yaaaay för kroppen =)

Om Ni känner som jag är Ni välkomna till denna grupp på Facebook!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0