Eldvecka och insikter!

Kom häromdagen in i eldveckan i soulcoaching, jag var förväntansfull men det gick ut på att möta sina rädslor...det är väl inte den bästa sysselsättningen jag vet...men jag inser att det är en djupare mening bakom det hela!

Eldveckan innebär oxå att ilska å aggressioner ska komma upp till ytan och det har skett! Jag har varit arg till höger å vänster - å det känns riktigt bra emellanåt hehe

Det som jag blir förbannad på idag är nog mest mig själv. Att man ska vara så trög innan man förstår vissa saker. Min älskade själssyster Adrienne har för länge länge sen förklarat att ju mer man jobbar med sig själv och sin spirituella sida desto högre energi får man och har lättare att få kontakt med ens gajder tex. Man blir också känsligare för hårda, taggiga, kantiga å negativa energier. Jag har tagit till mig det såklart men jag har inte FÖRSTÅTT det på riktigt förrän ikväll.

Jag jobbar i en videobutik å "Män som hatar kvinnor" har varit uthyrd konstant sen releasen, massa massa folk fårgade i veckor innan filmen släpptes när den skulle komma. Så sjlävklart blev jag nyfiken på vad denna oerhört populära film handlar om, såg den ikväll. Blev förbannad! Filmen var hemsk, skildrade bara fruktansvärda handlingar och fick mig att må illa. Hade jag sett filmen för några år sen hade jag väl kanske inte reagerat så starkt, men nu har jag ju insett att JAG väljer mitt liv och hur jag mår. Vill jag må bra så ska jag omge mig med positiva och inspirerande saker, allt ifrån vänner till jobb å film. Och den där filmen fick mig att må skit! Resten av världen får gärna tycka att den e såååååå bra men jag kommer aldrig att förstå mig på det.

Ur denna insikten ploppade flera andra upp - ska jag jobba i en videobutik och hyra ut bla sådana filmer till människor?? Jag vill ju hjälpa människor att må bra! Detta blir ju en motsägelse av enorma proportioner. Ja jag vet att andra människor kan uppskatta filmen men jag anser att något negativt som mord å våldtäkt aldrig kan generera ett välbefinnande. Oavsett så är det min åsikt och jag måste stå för den. Alltså är min plats inte i en videobutik där jag måste stå för nåt som jag avskyr, utan jag vill jobba på ett glatt ställe. Med glada färger å positiva energier. Har några på G, ska lämna in ansökningar så får vi se om nåt dyker upp =)

Nu ska jag sova bort alla obehagliga energier å vakna till en underbar morgondag fylld med massa positiva händelser.

Love, Light & Laughter



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0