Dröm

Hade den märkligaste drömmen inatt. Jag blev jagad av två små hästar som ville bita mig i skinkan. Fick klättra upp i ett högt stängsel för att komma undan... Letade i "Djurens Språk" av Solöga och detta hittade jag:

Häst

Ge dig hän! Inse att du är fri att tänka, känna och göra det du vill och önskar. Din gåva är total frihet.

Hästallergi och rädsla för hästar (jag är rädd för dem och det är väl inte så konstigt när de vill tugga på min rumpa...) - känsla av ofrihet, rädsla för att ge dig hän tankemässigt, känslomässigt eller fysiskt. Med andra ord - för att bota din allergi och din rädsla - ta bort egna hinder. Det kan tex vara tankar som begränsar dig, känslor somär låsta osv. Alla djur är väldigt bra på att visa vad som är oofritt hos dig själv. Tex stegrar sig hästen när du försöker rida den? Vem är det som opponerar sig mot vissa saker? Vill den inte gå åt ett visst håll? Vem är det som inte har lust att gå en viss väg? Är hästen rädd eller svårriden? Vem är det som är rädd? Vem är det som kämpar sig fram igenom livet? Svaret på alla dessa frågor är givetvis du själv. Det är du som genom hästen visar dig själv vad som behöver befrias. Hästar stärker friheten hos dig själv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0