Att Befinna Sig I Nuet

Är en av de viktigaste insikterna man kan få! Att vara närvarande i varje ögonblick, njuta av varje sekund och vara tacksam för allt som kommer i vår väg - vilket genererar att vi kommer överösas med mer saker/händelser/möten som vi kan vara tacksamma för.

Så just nu ska jag pynta mitt hem med prydnadspumpor, kanske ta svängen förbi IKEA å köpa orange gardiner för att hylla den sprakande färgfyllda hösten! Jag måste inse att det inte är tid ännu för att lyssna på julmusik å längta efter snö - jag ska befinna mig här & nu och inte springa iförväg... Det är något som jag måste lära mig! Jag kan inte oroa mig för höstens intrång mitt i sommaren, längta efter snö i mitten av september, längta efter sommartiden dagen efter nyårsafton eller missa våren då den underbara naturen återigen vaknar eftersom jag längtar efter sommarens soliga varma dagar!

Jag är sommarflicka å borde njuta av varje sekund istället för att oroa mig för de andra tre årstiderna som inte riktigt passar mig lika bra... Men självklart har varje årstid sin charm! Jag undrar vilket liv eller vilken dimension som har påverkat mig så otroligt mycket så att jag irriterar mig på andra som inte tar tillvara på sommarens värme och ljus? Jag jobbade emallanåt i somras och var tvungen att stå inne och hyra ut film på underbara solskensdagar - det kunde jag dock ta eftersom det genererar pengar och betalda huslån. Men att det faktiskt fanns de människor som var inne i butiken å hyrde film - på dagar som ska spenderas ute i den friska luften eller på stranden, eller i trädgårdsmöbler - det stack i mina ögon. Respektlöst i mitt tycke!!!

Vad jag måste inse är att eftersom det finns en spirituell Bella som älskar sommaren och sätter de andra årstiderna åt sidan måste det ju finnas vårmänniskor, höstmänniskor & vintermänniskor som tycker att jag är respektlös eftersom jag tex inte är ute och åker skidor, pulka eller släde på varje vinterdag som har blivit välsignad med snö... Hmm, det handlar alltså om att inse att var och en av oss har vår egen sanning å vad som känns rätt för oss själva och att vi inte ska döma andra. Jag kan aldrig säga till någon annan om vad som är rätt eller fel, jag kan bara ge min syn på saker å ting och det är upp till den andra människan om hon/han vill ta till sig det jag sagt eller lyssna på sin egen röst - intressant & fascinerande - jag älskar insikter!!!

Så jag vill bara meddela att jag från och med nu verkligen ska försöka och inte döma en endaste människa! Inte ens de ytliga tuttopererade bimbosarna, eller Anna Anka för den delen -hehe se, detta går ju jättebra ;)

Igår hade jag en underbar dag/kväll med två varmhjärtade vänner med samma spirituella intresse. Det är så härligt med den underbara energin som uppstår vid sådana möten. Man blir inspirerad, uppmuntrad och glad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0