Söndagsmorgon

Har inte söndagar väldigt lugna, harmoniska och härliga energier? Jag tycker att det känns helt underbart! Fast å andra sidan så känns ju varje dag, varje minut och sekund helt underbar. Att leva i nuet känns helt otroligt bra! Att njuta av varje liten kaffedroppe, att hänföras av naturens alla höstfärger och att glädjas åt varje liten solstråle som når oss.

 

Jag kunde till och med glädjas åt mitt jobb häromdagen - jag har kommit på ett knep för hur man kan skutta på jobbet! Man tar ett kuvert och skriver "Pengar till Kay Pollaks Föredrag" och sen så går man och fokuserar på det man längtar efter och tjoffs så går dagen på jobbet så mycket bättre =) Någon klok människa sa till mig en gång att om man är trött på sitt jobb och vill vidare så hjälper  det inte att gå i sina "uttråkade" energier och ständigt gnälla över hur mycket man avskyr sitt jobb. Man får istället förklara för Universum att jag är jätteglad för tiden som jag har fått med detta jobbet men jag är nu redo att gå vidare. Samtidigt som man håller sina energier höga & positiva. Så det skulle inte förvåna mig om det snart dyker upp ett nytt jobb för mig nu när jag har hittat knepet med att glädjas över mitt arbete =)



Idag känner jag starkt för att gå ut och fota i naturen även om solen inte lyser just nu - den kanske börjar skina senare? Jag tänker inte tappa hoppet! Vad ska Ni göra idag för att glädja Er själ & kreativitet?

Love, Light & Laughter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0