Horoskop

Hittade en sida som jag inte besökt på evigheter men som är väldans rolig! Man kan läsa både sitt kinesiska och västerländska horoskop plus att de kombineras! Skrattade högt när jag läste vissa delar - är detta verkligen jag?



Du kommer inte att hitta många Getter som springer omkring lösa. Getter behöver andra människor. Alla Getter har behov av både sällskap och styrande krafter. Tvillingen är det livliga tecknet: pigg, flyktig, ombytlig. Sätt ihop dessa två. Osjälvständighet och ombytlighet. Som att vara en skrattande, knubbig bebis som letar efter omväxling från sina trista föräldrar och hoppar in i armarna på nästan vem som helst som går förbi hennes vagn på gatan.

Tja, nog e jag sällskapsjuk alltid men denna liknelse vet jag inte om jag vill ta till mig hehe

Get/Tvillingen är: en eldfluga som flyger omkring i andras liv av en nyck; en trött pessimist som talar nedsättande om och inte kommer överens med världen i stort; eller kanske han är den evigt besvikna kritikern vars längtan efter perfektion (i andra, naturligtvis) får honom att släppa ifrån sig kommentarer som om de vore rosenblad. Get/Tvillingen är lite av allt detta.


Men jag som jobbar på att vara positiv! En trött pessimist? Nej - det kommer jag aldrig att erkänna att jag är ;)

Det fnns värre påstående om mig än de där men jag tycker inte vi lägger nån energi på det! Bättre att ni skuttar dit och kollar in Era egna fel å brister istället för att gotta Er åt mina ;)

Något som kändes positivt var dock detta:

Geten röner stor respekt för sitt blyga och timida sätt och för sitt sinne för humor, men framför allt hyllas hon i rollen som fredsängel. Det finns inget fientligt drag hos Geten och när hon någon gång uppträder aggressivt är det bara om hon kan återställa fred, harmoni och balans. Skulle du trots allt stöta på en rasande Get, kan du vara övertygad om att hennes ilska riktar sig mot någon orättvisa. Varhelst det är fråga om en konflikt, vare sig den utspelar sig ute i den stora vida världen eller hemma i den egna lugna vrån, är Geten snabb att reagera på den. I livets stora spel, som vi alla deltar i, ser Geten sin roll som domarens, och hon avskyr falskspelare. Hon är med andra ord något av ett världssamvete.

Att likna en fredsängel gillar jag - mer sånt =)



Strösslar magiska, positiva och kärleksfulla energier över Er alla!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0