Nattens Upplevelser

Vaknade vid ett tiden inatt och hade drömt en sååå märklig dröm. Jag och flera andra (som jag inte minns vem de var) gick nedför en gata i ett villaområde och det var sommar. Runt hörnet kommer ett gäng med små hundar springande. Dom försvinner snabbt och efter det så kommer det ett gäng med större hundar och en gris!!! Ja, en stoooor griiiis! De letar antagligen efter småhundarna men de tar istället sikte mot oss. De är inte glada och verkar hotfulla. Jag tänker att - hallå det e bara några hundar å en gris - de ska väl gå att skrämma bort dem? Så jag viftar till grisen i ansiktet med min väska. Bad move... Helt plötsligt jagas jag av grisen och en av de andra hundarna (en onormalt stor Hamilton Stövare). Jag hoppar upp på ett vingligt staket och hunden biter mig i handen!

Helt plötsligt har jag tydligen kommit ifrån djuren som vill mig illa och befinner mig i ett väldigt tjusigt hem, jag ska någonstans och har med mig Zimba. Jag frågar hur jag kommer därifrån och de säger att det bara e att ta rutschkanan.... Ooookeeej....??? Går genom dörren och eftersom huset är byggt på en kulle så ska man åka rutschkana ner.... Det är bara det att rutschkanan är byggt som de där färgglada genomskinliga tillbehören som man kan köpa till hamstrar med massa tunnlar å andra pryttlar, fast givetvis i människostorlek. Jag tar Zimba i knäet och swischar ner för rutschkanan och ser hamstrar springa runt under oss.

Här vaknar jag med ett ryck! Tycker drömmen är så onormalt konstig så jag tar fram mobilen å skriver ned dessa stödord för att inte glömma dem till morgonen - Jagad gris, biten av hund, å rutschkana över hamstep. Men jag minns att det var hamster och inte hamstep i alla fall!

Skrattar åt det hela nu men jag var skiträdd när jag vaknade inatt ska Ni veta ;)

Så nu kommer det roliga då - vad har alla dessa djur att säga mig? Drömde ju för ett tag sen om hästar som ville bita mig i skinkan... Nu ska vi se vad djurboken säger om att bli biten av en hund...

Hund - Släpp in vänskapen i ditt liv och låt ditt hjärta tala. Öppna ditt hjärta för omvärlden. Din gåva är att ha goda relationer med omvärlden. Hundallergi eller rädsla för hundar (jag var väldigt rädd inatt iaf) - rädsla för att någon ska komma dig inpå livet, rädsla för vänskap, rädsla för att öppna hjärtat - omvärlden hotar dig. Nya människor ter sig hotfulla m.m.

Hmmm, märkligt...jag brukar väl inte ha svårt för att öppna mitt hjärta eller känna mig hotad av omvärlden?

 

Gris - Det finns alltid möjligheter. Din gåva är att vara vid gott mod. Grisarna visade mig att ibland är det till hjälp att hämta information ur drömmar. Ofta hjälpte det mig att bara sova på saken. Morgonen därpå visste jag precis vad jag skulle göra/mådde jag bättre. För dig handlar det om att inte ge upp nu - du är nära en lösning.

Okidoki - då är det bara att vänta tålmodigt på denna spektakulära lösning då =)

 

Hamster - Skapa tid och utrymme till att ta hand om dig själv. Din gåva är att se till att du mår bra. Här handlar det om att släppa alla måsten och bara se till dig själv. Först när du mår bra och är i balans kan du fortsätta att skapa å arbeta. Med andra ord - placera ditt eget välbefinnande före alla måsten.

Så klockrent! Tack hamstern =)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0