Inspiration & Glädjeämnen

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att bara följa med Universums flöde, varför vill man alltid vara med å kontrollera och genom det blockera sin egen process?

Jag vet vad jag vill ha i mitt liv och så länge som mitt fokus ligger på det jag VILL HA istället för att lägga energi på det som jag INTE VILL HA - så kommer jag att attrahera det när tiden är rätt. Det är bara att överlämna all oro, jag behöver bara fokusera på lugn & harmoni.

 

Men jag funderar ändå titt som tätt över vad mitt livssyfte är, vart i världen ska jag vända mig nu? Vilka val ska jag göra i syftet att komma närmare min livsväg? Varje gång måste jag påpeka för mig själv att jag ska släppa alla funderingar och bara vara säker på att om jag gör mina val utifrån mitt hjärta så kommer jag att hamna precis där jag ska vara - är det inte underbart så säg? ;)

 

Tidigare har jag kommit över litteratur med en "new age-inriktning" angående att vi själva väljer precis hur vi vill att våra liv ska vara genom visualisering, manifestation och lagen om attraktion. Men nu snubblar jag över samma budskap inom kurslitteraturen i skolan - hoppsan! Eftersom jag inte tror på slumpen inser jag att detta innehåller ett väldigt viktigt budskap. Vi är alla ansvariga för vårt eget liv och vårt eget välbefinnande! Sedan är det ju självklart upp till oss själva att även hitta de "verktyg", lärare och vänner som kommer att vara stöd & hjälp för oss att hitta rätt här i livet.

Jag är så tacksam för att jag har hittat Er! Ni gör mitt liv så mycket härligare! Tack!

Nu ska jag ta och inspireras av mina favoritflickor - Gilmore Girls ;)

Vad har Ni gjort för något inspirerande idag?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0