Energiförändring

Varför behöver man vara så trög innan man förstår? Många gånger har jag blivit förkyld och tvingats att ligga och vila i soffan för jag inte orkar annat, men när jag väl har vilat så "swisch" mår jag bättre. Jag har insett att jag måste vila mera, innan man blir sjuk - i förebyggande syfte lixom. Kroppen fungerar ju så att om man inte tar sig tid att vila så måste den ju bli sjuk för att få sin vilja igenom.



Men igår låg jag hela dagen i soffan och upprepade tyst för mig själv vad jag är tacksam för och idag mår jag mycket bättre - även om jag inte är på topp så kommer jag nog att bli alldeles frisk å fräsch imorgon efter ytterligare en dag av vila i soffan - livet är såååå underbart =)

Har börjat dagen med en kopp kaffe och Celtic Womans julskiva - ååå jag blir skuttig & bubblande glad i hela mitt inre väsen!

 

Jag är fortfarande helt "amazed" att vi kan påverka vårt välmående så otroligt mycket med våra tankar - men vilken otrolig gåva det är! Men det är svårt att inse det när man är uppe i "samhälleskarusellen" - plugga, jobba & prestera! Jag är så otroligt tacksam över att jag har min spirituella inriktning som genererar att jag har hittat nycklar till glädje, välmående och entusiasm!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0