Lejonet och Gudinnan

Idag känner jag mig så dragen till olika bilder som kommer i min väg - som vanligt så tror jag att det finns något budskap bakom dem ;)

Lejon

Du äger ett stort hjärta och just det är din sanna styrka. Kom ihåg - att ha ett öppet hjärta - det är ett modigt hjärta. Var stolt över vem du är. Låt världen ta del av din begåvning och din visdom. Din gåva är att tala till världen och världen lyssnar till dig.

"Världen tillhör mig och ser mig när jag ryter men även när jag spinner", sa lejonet till mig. "Det beror på att jag vet vem jag är, jag är stolt över mig själv. Jag har insett att jag är betydelsefull. Eftersom jag har insett det så har också omvärlden insett det och då lyssnar de till mig. Jag får all den uppmärksamhet som jag behöver." Orden gick rätt in i mitt hjärta. Vad skönt att inte behöva ryta och ta i för att få uppmärksamhet, det räcker ju med att bara vara mig själv.

 


Det känns som om denna bilden ska föreställa fruktbarhetens gudinna - men vem av dem? Artemis? Astarte som även benämns som Ishtar? Freja? Känns mest som Astarte va? Eller vad känner Ni in?

Message From Astarte/Ishtar

"Allow me the pleasure and honor of draping you in this robe of light, darling. I'm at your service, and know that this doesn't diminish my ability to perform humble service. I know that the noblest of professions is to shine beams of light to cast away shadows and to illuminate the highest of Divine wisdom. Make no mistake about it: I'm here to ease and eliminate pain, suffering, and sorrow through my protective stance."

"Allow me to shield you with my barriers of light that only allow love to come shining through, and filter out negativity in all forms. A positive new day shines for you, as you are draped in my robe of loving light. Drink it in, Dear One. Quench your thirsty soul away from all fear."

Invocation

Burn a white candle and stare at the flame, or stare at any light source as you speak to Astarte/Ishtar. This is an especially effective invocation if you've just experienced a negative situation and wish to shake off its effects:

"Divine Ishtar, I stand in the midst of pure light with you now. Thank you for draping me in this light  and showering me with the energy of love. I thirst for this love, so please quench me now. Wash away all effects of fear, and unleash me from others fearful thoughts completely. Release me, release me, release me. Intervene with the others involved in this situation and rinse away any remaining ill feelings. I'm now free, and everyone involved is free as well. This is the truth. Thank you, Ishtar."



Lite lustigt är det att jag ramlade på de två första bilderna på FB å Leva I Ljuset å de tilltalade mig så och sedan när jag har skrivit färdigt så letar jag efter en bild av Ishtar och här har vi Gudinnan med ett lejon...
Ja, synkronicitet är spännande =)

Sedan råkade jag kolla på klockan och den var 13:33  - så ytterligare ett budskap skulle tydligen fram innan jag var klar med inlägget ;)

333
You are completely surrounded, protected, loved and guided by the benevolent ascended masters.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0