Söndagsenergier

Jag tycker att söndagsenergier är lite tråkiga, antagligen är det något som jag själv har skapat genom åren? Minnen med söndagar i bakfyllans tecken, och lite ångestkänsla över att man ska upp å jobba. Har ju inte haft något jobb som jag direkt skuttat till. Måste ändra på det, söndagar ska ju kännas härliga dom med ;)

Igår låg jag på soffan och kollade på tv.n, Zita låg vid mina fötter, Zimba under min arm och Leia sov på min höft - myyys! Isolde håller sig ju alltid på sin kant å Avalon var som vanligt ute å jagade säkert sin svans, nån råtta eller en annan katt... Älskar dessa varelser såååå mycket, de ger alltid villkorslös kärlek å mitt hjärta svämmar över med kärlek för dem!


Snart (jo, jättesnart!) e sommaren här å alla kan njuta av värme, doft av nyklippt gräsmatta å fika i solskenet.


Ibland när man tappar sin motivation å lust måste man sparka sig själv i rumpan för att komma igång, jag har märkt att det finns vissa saker som inspirerar mig (behöver ju inte betyda att det fungerar för Er men kanske?), dessa saker är:

* Att påminna sig om att tänka, säga eller skriva allt som vi är tacksamma för. Allt från att vi kan se alla vackra saker omkring oss i naturen till vårt underbara hem som fullkomligt sprakar av positiva, harmoniska och glädjefulla energier.

* Lyssna på hayhouse, antingen på showen som sänds just då eller leta i arkivet å låta intuitionen bestämma vad vi behöver lyssna på just nu.

* Träffa eller ring vänner som brukar inspirera oss eller som lyfter våra energier så vi kommer in på rätt spår igen.

* Leta i bokhyllan efter någon bok som känns rätt - det är antagligen budskap i den som vi behöver ha just nu.

Jag känner mig dragen till en liten rosa bok just nu, ska hämta den å slå upp en sida på måfå och se vad vi behöver ha för budskap idag.



Ur Alchemy of the Heart av Elizabeth Prophet: Den sida som jag slår upp handlar om att om vi ställer alltför hårda krav på oss själva innebär det att vi har orimliga krav på andra. Men när vi lever i harmoni med oss själva ser vi oxå omvärlden genom harmoniska ögon. När vi förlåter oss själva - har vi lättare att förlåta andra.

Det får avsluta detta inlägget för jag ska ut med mina voffsingar nu! Men vi ses säkert sen igen - take care.











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0