Harmoni, Lycka å Qi-Gong

Hej alla kära vänner!

Idag har jag tagit hand om min själ samtidigt som jag har gjort lite nytta å pluggat. Satt i solen å njöt av värmen och visualiserade ett starkt vitt ljus som kommer in genom mitt kronchakra och fyller hela mig. Ljuset går som ett filter genom min kropp och tar med sig gamla, stagnerade och negativa energier som jag inte vill ha och ljuset puttar ut dessa energier genom mina fötter som sedan moder jord tar hand om. Jag gjorde detta tre gånger och kände mig fylld av värme, harmoni och lycka.



Blev sugen på att ta upp qi-gongen igen så jag bläddrade igenom mina kompendier ~ och fick världens idé! Självklart ska jag stå i solen och göra qi-gong rörelserna varje morgon, samtidigt som jag ska fokusera på det som jag är tacksam över i mitt liv. Vad grannarna kommer att säga? Haha jag tror de är vana vid att se ovanliga saker ske i min trädgård ~ det är väl roligt om de får ytterligre något att skvallra om. Det är ju inte så att jag har tänkt att stå naken i solskenet ~ nej, nej, det är alldeles för kallt för det ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0