Snö? Nu? Är det jul igen??

Lite förvånad i ögonen blir jag när jag vaknar ~ snö i massor??? Tänder många ljus, sveper in mig i varm å fluffig filt, tar min kopp kaffe och sätter mig vid köksbordet, snön virvlar runt fönstren. Får lite julkänslor vilket känns underligt och fel ~ jag skulle ju vårstäda och vända mitt ansikte mot solskenet idag. Planerna är inställda! Känner lite på min överläpp som ömmar ~ jahapp, då var det munsårsdags då. Måste hitta min vectavir-salva sedan, just nu orkar jag inte lyfta på den lilla rumpan, sitter hellre här med Er =)



Avalon var sådär sugen på att gå ut, men som vanligt klarar han inte av att vara inne för länge innan han ställer till med jäkelskap så han trotsade det kalla vita, gick ut och höll svansen högt. Som att han skulle erkänna att snön e lite äcklig och skrämmer honom - icke då! Det är Mr Avalon vi pratar om. Han ser sig inte som ett husdjur inte, han är Prinsen med stort P och vi andra som bor här är hans betjänter. Ibland kanske man har annat för sig och inte kan säppa ut honom precis på sekunden som han vill gå ut. Det tolereras inte! Han har kommit på att om han jagar sina systrar, putter ner blomkrukor ur fönstren eller balanserar på tv:n, då blir mamma arg och släpper ut honom. Så om inte några mjauande hjälper för att få mamma/betjänt att öppna dörren då sätter han igång med sina busstreck. Ja dum är han inte, bara lite krävande ibland hehe



Igår började jag vårstäda trädgården, fram med skottkärra, spadar & krattor. Det började bli väldigt fint! Men nu är allt begravt i snö. Ja, det var väl meningen att jag skulle syssla med inomhusaktiviteter idag då. Fick min massage/healingbänk igår, det var ett "yay-moment". Saken är bara att den e stor, väldigt stor å mitt hus är litet med väldigt små rum. Inser att ommöblering krävs för att få plats, men jag kan bara inte bestämma mig hur jag ska göra. Ska gröna rummet eller lila rummet bli behandlingsrum? Är ju inte roligt att flytta in min lila fotölj i det gröna rummet...å andra sidan så passar dagbädden så fint i lila rummet så jag vill helt inte flytta den in i gröna rummet... Well well jag kommer nog på den bästa lösningen under dagen. Så just nu innan jag har kommit igång igen och borstat av mina massage å healingkunskaper har jag förmånliga priser ett litet tag för familj å vänner ~ så det är bara att boka tid ^^



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0