Jorda Mig

Alltså det är så himlans märkligt, jag har nämnt förut att jag lever genom mina översta chakran vilket innebär att jag lägger störst vikt vid andlighet, positiva tankar och att finna en mening med allt som sker. Men att jag samtidigt vet att jag borde jorda mig och att man ska ha balans mellan alla chakran. Jag vet detta! Jag har diskuterat detta med vänner och så nu när jag ska fokusera på att leva genom alla chakran och jorda mig...så...så...så har jag glömt bort allt vad det innebar.... Här har många varit tålmodiga med mig, kommit med förslag på hur jag ska jorda mig osv och hur tackar jag dem? Jo, genom att glömma bort.... FÖRLÅT!!!! Jag kan bara inte minnas hur jag skulle göra... Om Ni orkar upprepa Er får Ni så jättegärna lägga förslagen i kommentarerna här under - tack på förhand...å förlåt för att jag glömt återigen...


Nu till lite roligare saker än glömska. Jag har faktiskt gjort vissa framsteg oxå, kan Ni tänka Er? =)
Jag har alltid på tv, radio och helst ytterligare något som låter och väsnas men nu idag hade jag det helt tyst när jag pluggade. Även om jag till en början tyckte att tystnaden var tryckande insåg jag att det blev bättre och bättre, jag hörde fågelkvitter vilket gav mig vårkänslor. Å sen hörde jag en hund skälla utanför dörren, mina vovvar var i tryggt förvar men en hund hade tydligen slitit sig från hussens hand för att jaga in min stackars katt under verandan. Men jag fick tag i hundens koppel å lämnade tillbaka honom till ägaren ~ ja det var nog dagens största bedrift hehe



Åh, åh, åh jag har ju fått en till insikt juh!!! Jag måste bli mer social irl ~det hjälper inte att sitta en massa på nätet å konversera! Jag saknar ögonkontakt, gestikulerande och annat social interaktion. Kändes så skönt att komma till min älskade klasskompis (även om vi nästan bara diskuterade skola), MILJÖOMBYTE är underskattat! Likaså är missionären ~som vi kom underfund med på festen för nån månad sen hehe

~ Älska Er Själva Lite Mer Än Vanligt Idag ~



Kommentarer
Auranah

Förslag på hur du kan jorda dig:

Dansa till trummor och känn mycket tyngd i kroppen, stampa gärna mycket.

Sitt eller stå och ha god kontakt mellan fötterna och marken/golvet, tänk dig att det växer rötter från dina fötter neråt och känn kontakten med Moder Jord.

Tänk dig röda trådar som går från ditt nedersta chakra neråt in i jordens glödande innersta, finn ett stort klippblock och bind fast trådarna där.

Få zonterapi.



Det är vad jag kommer på sådär på rak arm. Vi kanske kan prata mer om det när vi träffas på en fika ;) Kram så länge

2009-03-16 @ 09:36:30
URL: http://auranah.blogg.se/
Snapp

Duu... känn dig aldrig skuldtyngd över små saker i livet. :) Dina vänner kommer aldrig lägga någon skuld på dig för att du glömt. Och om du nu råkar glömma bort saker för en stund, så är det för att det inte främjar din väg för stunden. Slappna bara av och var dig själv och ta till dig det som gör ditt liv positivt här och nu. :)

/kram

2009-03-18 @ 20:28:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0