Weeeee

Gomorron!


Vaknade inte av en hårkorv bredvid mig idag - nej idag var det en vanlig kattspya... Tror att det är Leia som kräks, hon sover oftast bredvid mig... Kanske vill hon trycka upp i ansiktet på mig att hon inte gillar någon annan kattmat än den hon brukade få? När Avalon flyttade hit hade han sitt favoritmärke å sen dess har jag blandat det med Leias favoritmat. Kanske borde ha en skål av varje å inte blanda dem.  Får prova det för att det är inte ett dugg skoj att vakna upp med kräks i sängen ...


Skuttar upp å tänker att jag ska blogga lite å kolla läget på nätet men då fungerar inte internet på min dator. Den andra datorn e i full gång med intenetsurfande...mycket mystiskt...men det är väl en mening med det med? Så jag skriver ner mina små tankar i ett dokument så länge... Har gjort mitt koffeinfria kaffe, tänt många levande underbara ljus, Isolde spinner i mitt knä och det börjar ljusna ute - detta är en bra morgon.


Passar på att lyssna på en annan ljudbok, idag blir det Wayne Dyer.



Men det är samma budskap - att minnas vem man är och inse vårt livssyfte här på jorden. Wayne Dyer gav en affirmation som man skulle upprepa så ofta man kunde:


"In my world nothing ever goes wrong"


Men eftersom vi ska fokusera på allt positivt omkring oss anser jag att affirmationen inte är så bra, eller?  Borde det inte vara bättre att vända på det och istället använda sig av:


"In my world everything is always good on every level of my life"


"In my world everything is perfect in every aspect of my life"


Tar tacksamt emot åsikter angående detta =)


Återigen hör jag budskap om att mår vi inte bra i en situation då är det inte rätt för oss. Vantrivsel på jobbet innebär att vi borde befinna oss på ett annat jobb. Har ju inte riktigt kommit igång med pedagogiken ännu så det ska bli spännande att se om det känns bra. Om inte måste jag omvärdera vad jag ska syssla med, men jag hoppas att det går smidigt så jag kan bli färdig med min utbildning till sommaren 2010. Om det nu är en utbildning som jag behöver för att komma närmare mitt livssyfte? Ja det återstår att se ;)

Missade att lägga ut den bästaste länken igår: http://venusandrecht.com/blog/

Venus är en jätteskojjsig människa & hon har en show på www.hayhouseradio.com om Ni har missat det =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0