Lustiga Ord

Under en konversation med Mr Snapp över msn insåg jag att vi har många märkliga ord som jag undrar var sjutton de kommer ifrån? Ex.
  • Lustigkurre - rolig ekorre?
  • Mespropp - töntig rund grej som kan täppa till hål?
  • Fylletratt - en tratt full med öl?

Vet Ni något om hur dessa ord uppkom kontakta mig på [email protected]



Ekorrens Budskap Till Dig:


Var nyfiken å prova på allt! Gör dig av med det gamla och lev helt i nuet. I nuet skapas nya möjligheter för dig. Din gåva är upptäckarglädje. Med andra ord - ut med det gamla och in med det nya!

Kunde väl inte få ett bättre budskap såhär första dagen på det nya året! Välkomna in i vårt bästa år hittills *tada*
*stjärnor å glitter* 2009 *stjärnor å glitter*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0