Inkarnation & Adoption

Började prata med en vän på msn om biologiska barn versus adopterade. Insåg vilka otroligt olika utgångspunkter vi har, självklart är vi alla unika individer men ibland är det så svårt att ta till sig att vi är så himla olika. Jag som har läst böcker om andlig utveckling sen jag var 16 har skapat en stabil grundtro om hur livet, Universum och vi människor fungerar och ibland tar man bara för givet att alla har samma kunskap - vilket inte alls är fallet. Å det är bra att man blir uppmärksammad på detta emellanåt.

En länk där det står om hela konceptet som jag lever efter:
http://www.erinpavlina.com/blog/2007/05/destiny-vs-free-will/

Tillbaka till biologiska/adopterade barn. I alla fall - många har svårt att ta till sig att man hellre vill adoptera ett barn än att skaffa biologiska, saken är ju att enligt min tro så är det precis samma själ som vill till dig oavsett adopterade eller biologiska barn (eftersom vi väljer våra föräldrar innan vi inkarnerar för att få de förutsättningarna vi behöver för att åstadkomma det vi tänkt i detta livet). Därför känns det naturligt för mig att ta hand om ett barn som redan kommit till världen men inte har några föräldrar som kan ta hand om barnet. Detta med att se sig själv i sitt barn rent utseendemässigt spelar ingen som helst roll för mig, jag vet att jag skulle knyta an till barnet oavsett - för att jag utgår från själsband, i mina ögon är blodsband inget speciellt alls. Hur många finns det inte som har en djupare relation till en "styvpappa" än till sin egen far?

En länk om att välja sina föräldrar:
http://www.erinpavlina.com/blog/2007/05/picking-our-parents-and-our-life-circumstances/

Sen är det helt i sin ordning att tycka olika - saken är att man ska ta hänsyn till hur andra ser på saker. Man kan aldrig säga att mitt sätt är rätt!!! Mitt sätt är rätt för alla! Det bara är så! Att säga/tycka så är helt enkelt BULLSHIT hehe

Saken är att alla måste hitta sin egen sanning och sedan respektera alla andras sanningar =)

Det som kan vara svårt är ju att hitta Mr/Mrs Right som tycker likadant som en själv. Grundläggande värderingar ska vara överensstämmande, attraktionen ska finnas där och man ska trivas ihop på alla plan för att kunna bilda en stabil och trygg enhet för att kunna ge ens barn de bästa förutsättningarna för ett lyckligt liv. Men eftersom jag tror att man har väldigt stor kontroll över sitt eget liv tror jag också att man kan få sitt liv exakt hur man vill ha det - så det är bara att manifestera den perfekta partnern så dyker han/hon upp när tiden är rätt och så faller alla pusselbitar på plats.

Ytterligare en länk - men denna gången handlar den om hur man attraherar rätt partner in i ens liv baserat på lagen om attraktion - kanske värt att prova det? http://www.howtoadvice.com/Preview/Iarteps/



Kommentarer
Jenny

Tack för dom superduperbra länkarna till Erin....



Sååååååå mkt klokheter.



Tack min vän Kram

2009-01-14 @ 00:07:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0