Glädja De Små

Ville göra de små pippifåglarna glada med lite mat i vinterkylan.
Dekorerade ett träd med talgbollar - men hittills har jag bara haft kråkor och skator som har hälsat på...




Avalon tyckte att det hela var mycket intressant och ville vara med....



Enligt boken "Djurens Språk" skulle jag ha dessa budskap:

Kråkan

Du lär dig hela tiden nya saker och på så sätt öppnas det alltid up nya möjligheter för dig. Din gåva är att du har förmåga att hämta lärdom ur livets alla faser. En kråka lär sig alltid saker - just det är dess styrka. Genom att hämta lärdom ur allt avgår den alltid som segrare.

Skatan

Du har förmåga att skapa skönhet överallt just genom att du älskar det vackra. Din gåva är att skapa skönhet i din värld/världen. Du skapar skönhet genom att först känna kärlek - eftersom skönhet föds ur kärlek. Skatan kommer som en bekräftelse på att skönhet kommer att infinna sig i ditt liv igen. Med andra ord, har du något du oroar dig över och skatan kommer i din väg - släpp din oro - skönhet kommer att infinna sig. Ditt problem löser sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0