Öl & Sura Miner

Jag förstår inte hur någon kan ha problem med mitt öl-drickande... För det första sker det väldigt sällan att jag dricker... För det andra så betalar jag mina egna öl och gör därmed vad sjutton jag vill med dem - dricka, icke-dricka eller vattna blommor med dem. För det tredje så pratar jag för mycket istället för att dricka vilket genererar att ölen blir varm å avslagen å därmed ej drickbar längre! Oavsett vilka anledningar jag har till att lämna halvfulla ölburkar omkring mig genom huset borde det väl inte spela nån roll - men joooodååå. Här öppnar jag upp mitt hem för mina kära gäster och så anmärker de och räknar hur många halvfulla burkar med öl de hittar dagen efter (skulle inte förvåna mig om det slår vad om hur många de kommer att hitta) - oförskämt eller helt enkelt onödigt ;)

Å då ska de veta att jag ändå har bättrat mig! Förr så sa jag:

-  Varsegod, den är avslagen jag vill inte ha längre! till alla andra villiga öl-drickare på festen.

 Detta har jag slutat med, jag prackar inte på nån annan mina ljumna, äckligt avslagna öl. Jag borde bli hyllad - men icke då...hmpfh...

My point is - hur ofta anmärker jag på andra som inte äter upp sitt godis, röker upp hela cigaretterna eller dricker sista kalla kaffeslurken med sump? Va? Va? Va? Just det - aldrig! Så jag anser att jag kan få ha mitt öl-drickar-koncept som jag vill ha det utan anmärkning - thank you very much! So be it!

Åååå sen en sak till man kan alltid se på livet som antingen en halvfull ölburk eller en halvtom - å jag seeeer det alltid som halvfull ölburk! Återigen borde jag bli hyllad hehe

Sen kan man ju fråga sig varför jag bryr mig om dessa anmärkningar? Känner jag mig kritiserad? Känner jag att människor inte anser att jag handlar rätt? Tycker folk helt enkelt att jag borde växa upp å dricka upp mina öl som en riktig kvinna bör? Öööö, jag har ingen aning faktiskt men ja, lite upprörd blir jag...alltså måste detta vara en öm tå nån har trampat på? För en gång skull kan jag inte analysera min reaktion och komma fram till något vettigt..  Känner nån för att hoppa in å lösa mina issues? Be my guest =)

Idag ska jag dock inte dricka öl, kaffe med mjölk e heeeeelt ok ;)

Förväntar mig att Anna kommer snart - mutade henne med 5 guldpengar för att hon skulle ta med ett paket cigg från kiosken. Ja, jag veeeet att jag misslyckades med att sluta röka - å det är ett ämne jag vill diskutera ännu mindre än mina öl-vanor så tänk inte ens tanken tack hehe


Kommentarer
Anonym

Drick dina öl precis som du vill darling =)

Se på mig jag kan aldrig dricka upp en kaffe helt :P

2009-02-25 @ 20:00:16
Adrienne

Men duuuuu! Detta säger vi som ngt gulligt och att gratulera att du kan ha kul och vara bubblig och fluffig även utan alkohol!!! Nä, ingen har slagit vad och om vi gjorde det så hade det varit på skoj och inte kritik! Hur var det nu med halvfulla och halvtomma glas och att se allt ur en positiv synpunkt och inte kritik... och att vilja höra vänners åsikter (som inte alls var fallet här). Fast om du köpte knark för dina pengar eller annat skadligt, då skulle jag reagera trots att det är dina pengar och jag hoppas att du skulle göra samma för mig. Ber om ursäkt om det kändes att vi missbrukat din gästvänlighet. Det var bara lite roligt när vi diskade och du borde sagt att du inte uppskattade det.

2009-02-27 @ 21:00:17
Spirituella Bella

Som jag skrev i inlägget efter så insåg jag vad positivt det var eftersom jag fick ihop ett helt blogginlägg efter dagar av idétorka. Så jaaaa glaset e massa halvfullt =)

2009-02-27 @ 21:36:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0