Morgon I Vetenskapens Tecken

Ibland undrar jag egentligen vad jag håller på med, jag som anser mig själv vara ganska insatt i hur världen fungerar och hur viktigt det är att hitta ens själs önskningar och inte syssla med annat oviktigt. Men ändå så sitter jag här med en massa böcker om saker som jag inte uppfattar som intressant nånstans, vetenskapliga artiklar och information om hur jag ska lära mig att skriva på ett akademiskt och "riktigt" sätt. Gah - e det enda jag har att säga!  Hur viktigt på en skala ett till tio kan det vara för min själ att kunna sådant? Som om jag skulle författa vetenskapliga artiklar i min framtid? I Think Not!

Well well, jag kanske har nytta av nånting i min framtid även om jag har väldigt, väldigt svårt att se det nu... Jag vill hjälpa andra människor att må bra, att se positivt på allt som sker i livet, att människor tar tillbaka sin egen kraft för att inse att de styr sina liv, de kan påverka allt som sker. Men inget av detta kommer grundas i vetenskapens namn. Nej allt kommer ifrån att lyssna inåt och förstå sig själv, det är där alla människors resa börjar. När vi väl har kommit underfund med vilka vi är, vad vi är ämnade för att göra här på jorden och vad vi verkligen blir lyckliga av - det är då miraklen börjat ske. Visst, vägen dit e krokig och vinglig men när man väl har börjat att gå den vägen inser man att inget annat är lika viktigt! Självutveckling och att skala av alla lager av "icke-eget/egna" värderingar och tankar som vi nånstans på vägen har plockat upp från andra är suuuuperviktigt för oss å vårt välbefinnande.



Jag har oxå mina dåliga dagar, men jag vet att det bara blir bättre - att gå in i hjärtat å känna kärlek och glädje och framförallt tacksamhet för allt underbart vi har i våra liv, alla dessa kärleksfulla människor som hjälper oss att komma till insikt, som stöttar och älskar oss. Vi måste stanna upp och tacka så ofta vi bara hinner och orkar. Även de saker som just nu känns jobbiga, för vi ska säkert lära oss något av det? Även om det är att ta en annan inriktning i livet eller om det är något som vi behöver uppleva för att få en insikt som tar oss närmre vårt livssyfte.  Livet är en ständig resa av lärdom och insikter och jag är tacksam för att jag får uppleva det =)



Vet inte om jag har nämnt det förut men våra gajder, hjälpare och skyddsänglar får aldrig lägga sig i våra liv om vi inte ber om hjälp, vi har fått den fria viljan och vill vi klara oss själva så har vi den valmöjligheten. Men själv anser jag att det blir så mycket enklare med gudomlig hjälp. Om vi är oroliga finns det en underbar liten bön som är bra för att beskydda oss och våra nära och kära:

"Powerful protectors from Heaven. Powerful allies by my side! I need your strength, courage, and protection beside me. Please come to me now!
Thank you, Archangel Michael, for giving me the courage to move forward fearlessly.
Thank you, Ashtar, for protecting me in all ways.
Thank you, Brigit, for helping me be a loving warrior on behalf of my beliefs.
Thank you, Cordelia, for removing stress and tension from my mind and body.
Thank you, Green Tara, for bringing me rapid results to my prayers.
Thank you, Horus, for helping me clearly see the truth of this situation.
Thak you, Kali, for helping me stand my ground.
Thank you, Moses, for helping me be a fearless leader.
Thank you, Saint-Germain, for helping me stay positive, cheerful and optimistic.
Thank you all for being with me and helping me rise up to, and rise above all illusions and problems. Thank you for helping me grow and learn from all challenges. Thank you for reminding me to breath and be centered in peacefulness!"


Bönen kommer från Doreen Virtues bok - Archangels & Ascended Masters, A Guide to Working and Healing with Divinities and Deities, som jag rekommenderar varmt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0