Mina Passioner

Ja det är dags att göra en lista av alla mina passioner och se om vi kan finna något mönster i det hela för att se vad jag bör ägna mitt liv åt...typ...bra idé va? Är fortfarande inte helt säker på vad jag bör jobba med...att det ska vara så attans besvärligt att finna sitt livssyfte?

Kanske borde jag definiera vad ordet passion står för enligt mig? En passion innebär att när jag ägnar mig åt den sysselsättningen mår jag bra på alla sätt och vis, tiden flyger förbi och jag känner mig harmonisk, upprymd och lätt i mitt sinne. Kanske borde man kalla det för intresse men det låter ju så mycket tråkigare hehe


* Fynda på auktioner & loppisar å sen inreda mitt hem med alla underbara & vackra ting




* När jag sitter i solen känner jag att jag blir fylld med energi, värme och alla möjliga underbara känslor



* Våren & sommaren får mig att bli lycklig i både kropp & själ! Allt blir så mycket trevligare under dessa årstider, värmen, ljuset å glädjen återvänder. Vackra blommor ploppar upp i trädgården, pippifåglarna sjunger  å man kan ligga på gräsmattan och leta efter budskap i molnen som gungar på himlen - allt är så fantastiskt så man bortser från surrande getingar, tvestjärtar som våldgästar mitt hem och myrorna som snor smulor från min tallrik!



* Att se på Engelska serier får mig att flyga högt i hjärta & tanke, de tre på topplistan är:

1. Time Team (Tidsresenärerna) - det är hela konceptet som e grymt men självklart är det känslan av "the english countryside" som lockar mest. Fast Mick i sina regnbågsfärgade randiga tröjor charmar mig med & Phil e en himla kul snubbe med sin snygga hatt å trassliga hår - just love em =)



2. Sen kommer nturligtvis Morden I Midsomer - behöver jag säga mer? Noes =)



* På tredje plats kommer Vicar of Dibley - Tröttnar aldrig på denna underbara serie =)



* När jag blir killad på ryggen är jag i himmelriket (kan vara den störstaste- ja det heter så -  passionen?)

* Alla mina underbara djur förgyller mitt liv enormt, nog för det är väldigt trångt i soffan emellanåt men finns det hjärterum finns det stjärterum =)



* Läsa, lyssna å se på spirituella böcker, ljudböcker och filmer - blir alltid uppspelt av nya insikter!



* Att dagdrömma & visualisera den perfekta framtiden å allt vad det innebär, tex att starta något eget tillsammans med goda vänner och kunna umgås med dem varje dag samtidigt som man jobbar  -
det vore defintivt ett weeeeeeeeee-tillfälle hehe

Ja, det var nog de som jag kom på idag...får skriva upp en ny lista om jag kommer på fler ^^

Bidde så trött så jag orkar inte sammanfatt vad jag har kommit fram till, vet inte ens om jag har kommit fram till något men jag har gjort mig själv på mycket bättre humör i alla fall hehe

Pussar Å Kramar Till Er Underbara Ljusvarelser!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0