Harry Potter

Asså jag sitter å kollar efter sommarkurser att plugga å vad dyker upp??? Jag kan läsa:

Harry Potter och hans världar på 7.5 hp

Hur otroligt e inte detta då, jag e typ helnöjd hehe

Vad jag får för jobb efter jag har läst detta? Who cares??? Jag ska plugga Harry Potter - det e det enda som räknas ;)


Måste bara hitta en till kurs på 7.5 hp för att det ska bli heltid under sommaren. Men det ska väl inte vara så svårt? Kan tänka mig att läsa kreativt skrivande eller fantasylitteratur. Undrar bara när jag ska få lite semester... Hade ingen förra sommaren och kommer nog inte att få det innan jag har pluggat färdigt heller... Well well, jag fixar det ändå =)

Jag har skickat in min tenta nu! Det innebär att jag e helt ledig fram tills imorgon när en ny delkurs börjar i pedagogiken. Nu slipper jag ifrån den vetenskapliga delen i alla fall för nu kommer det handla om "Lärande & Undervisning". Me likey better!

Gjorde en regressionsmeditation innan jag somnade igår - alltså vilka insikter man får! Jag vet ju inte anledningen till varför jag känner för att adoptera istället för biologiska barn, men denna regressionen öppnade mina ögon lite mer. Jag var en nunna. Klostret där jag befann mig tog hand om föräldralösa barn, det var barn överallt. Jag kände att i det livet gav jag allt för dessa barn, det var de som betydde allt och gav mig glädje i det livet. Inte konstigt att jag känner "mer" för att adoptera än att skaffa biologiska barn med den erfarenheten i bagaget. Det är härligt när pusselbitar faller på plats =)



Sen var det så himla roligt, Ni måste bara höra detta!! En vän som jag träffat genom Adrienne å som jag inte har träffat irl utan bara på nätet - Trazzi - dök upp på msn. Vi är födda på samma dag å har många likheter, bla att vi är djurmänniskor, har kalla tår å längtar efter Skottland ;) I alla fall frågade jag om hon hade en blogg å det hade hon, kollade in den å vi har valt exakt samma design! Undrar om alla likheter är astrologiskt betingade...vi bestämde oss i alla fall att vi nån gång måste träffas och gräva djupare i det hela =)

Nu ska jag skutta ner i källaren å måla några lister men vi seeees snart =)

Kram på Er alla underbara Ljusvarelser!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0