Alla Hjärtans Dag

Sååå nu är den Stora dagen här då ;) Alla e lyckliga å skuttar runt? Passande nog hade jag en dröm om apor och en apa kramade mig - kollade upp apans budskap (mycket talande för alla hjärtans dag)!

Lämna utrymme åt kärleken eller din älskade i ditt liv. Låt kärleken/din älskade växa sig stark. Din gåva är livslång kärlek. Här handlar det om att ge dig själv tid att älska. Med andra ord - låt inte arbetet/dina särintressen m.m ta överhanden.

Letade på nätet efter vad det var för sorts apa som kom till mig och jag tror jag hittade den - markattan. Budskapet från dem är:

Stå på dig och var ihärdig. Din gåva är att vara envis. Markattan känner inte till meningen med att ge upp!



Kommer att bli spännande att se vad denna dagen kommer att ge för insikter.

Just det ja, nu kom jag på en sak som jag skulle berätta för Er. För ett tag sen berättade Adrienne att Sonia Chouquette alltid brukar fråga sina klienter vad de skulle göra om de inte var rädda för någonting. Det borde väl vara ett bra sätt för att ta reda på vad vi skulle göra med våra liv om vi var helt fria från rädslor och vad som vår själ vill att vi ska uppnå. Jag har kommit på ett par saker, kanske dyker det upp fler insikter med tiden? Här kommer de i alla fall:

* Om jag inte hade varit rädd att vara utan mitt hus och långt ifrån mina älskade familjemedlemmar & vänner så hade jag velat bo i ett hus på landet i england eller skottland. Huset hade haft enorma fönster överallt och det hade känts som om jag levde mitt i naturen. (Har kollat en hel del på Grand Designs så jag vet att dessa hus existerar.)

* Där i England eller Skottland hade jag startat mitt egna företag och hjälpt andra att laga deras trasiga själar.

* Jag hade även startat mitt egna företag här i Sverige om jag inte hade varit rädd för min ekonomiska situation.

* Hade jag inte varit rädd för att jag inte hade tillräckligt med tid eller pengar hade jag startat ett center för hundar å katter som inte har bra hem eller som inte har hem överhuvudtaget och förmedlat dem vidare till goda, kärleksfulla hem.

* Hade jag inte varit rädd för min ekonomiska situation och för att inte klara av att uppfostra ett barn på egen hand hade jag adopterat ett barn, eller flera som inte har fått en bra start i livet.

Ja, det är nog det som jag kommer på just nu. Vad skulle Ni göra om Ni inte var rädda eller oroliga för någonting?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0