Narcissistisk?

Tidig morgon - 08:08 - relativt tidigt i alla fall hehe

Det var inte jättelätt att lämna det varma täcket för att gå upp idag - men jag gjorde det till slut! Egentligen var min tanke att gå upp vid 6-tiden och gå en lång promenad, men det blev ändrade planer ;)

Min morgon har hittills bestått av nysningar, kaffedrickande och facebook - en helt vanlig morgon med andra ord...

Lyssnade på Hayhouse och Lisa Williams show och hon berättade om hur många som får vägledning genom hennes blogg. Hon menade att det vi känner oss dragna till att läsa också innehåller ett budskap till oss. Jag kikade in på hennes blogg och ja, jag känner mig också träffad. Det handlar om att vi inte kan göra andra genuint glada om de inte vill vara lyckliga. Önskan om att vara lycklig måste komma inifrån varje individ. Jag måste ta ett steg tillbaka och inte försöka få alla runt mig glada - bättre att lägga fokus på mig själv och min egen lycka. 



Samtidigt som jag läser detta berättar Doreen Virtue om narcissistisk personlighet och att man aldrig kan göra dem nöjda. De får en att tro att det är deras omgivning som behöver förändras för att de ska bli lyckliga och man kan bli intrasslad i massa obehagliga beteendemönster om man inte är vaksam. Men jag tror inte att jag har någon i min närhet som jag skulle benämna som narcissistisk så det budskapet kanske inte var till mig utan till någon annan som läser min blogg?

 

Detta är faktiskt inte mitt fel men alltså, hallå eller hahahaha - jag bildgooglade på lycka och det dök upp en himla rolig bild. Det blir bara en massa hintar om att jag skulle vara insnöad på ett visst ämne så jag lägger inte upp bilden - Ni får hitta den själva!

 

Love You All

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0