Soul Coaching & Insikter

Jag har just påbörjat Denise Linns Soul Coaching bok. Det kommer bli en 28 dagars resa i mitt inre. Jag kommer att rensa alla möjliga delar av mig själv och det kommer att bli underbart!!! Jag gillar att rensa, städa och damma av mitt inre. Att springa på insikt efter insikt är inte heller fel! Att gå från klarhet till klarhet ger ett stabilt sinne och en trygg värld.

Denise Linn


Jag har redan insett att jag har kommit lite ifrån min sanna väg. Jag har nämligen tänkt elaka tankar om minst två personer. Ingen av dessa personer läser min blogg så Ni behöver inte tro att jag tycker dumma saker om Er hehe

Jag anser att jag inte har rätt att döma någon annan människa utan har tidigare valt att se personer som beter sig "illa" är osäkra och rädda individer som behöver ännu mer kärlek och ljus istället för mer avsky. Men jag har stört mig på individers beteende så till den mildra grad att jag har sjunkit till deras nivå och tänkt och sagt dumma saker om dem. Jag ber om ursäkt!!!

Det är som Kay Pollak säger, om vi tänker elaka saker om någon blir det en automatisk (undermedveten) reaktion att vi förväntar oss att de tänker elaka saker tillbaka om oss. Om vi däremot alltid ser till det som är bra/positivt/gott i alla mäniskor kommer vi inte tro att någon tycker illa om oss själva. Även om det finns någon som gör det så rör det oss inte i ryggen, vi påverkas inte av det eftersom vi har gott samvete och hur underbart blir inte livet då? Så just nu jobbar jag med att tänka bra tankar om varenda liten varelse i Universum.

Kay Pollak






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0