Sjal, Höst & Vattenvecka

Jag märker motvilligt hur mörkret börjar smyga sig på mer å mer. Jag är lite anti-mörker å har börjat gå upp kl 6 för att förhoppningsvis somna tiiiiiidigt och märka mörkret så lite som möjligt. Det gäller att vara innovativ hehe

Höstterminen börjar på måndag och pedagogik b sätter igång. Kommer även att läsa adoptionskunskap (7.5 hp) vid sidan av. Men det känns helt ok att börja plugga igen!

För nån vecka sedan hittade jag en sjal på Veo Moda som hade en speciell aura, jag var så dragen till denna sjal, vilket e lite märkligt med tanke på att den var i färger som jag aldrig skulle använda. Funderade mer på detta och insåg att färgerna kanske behövs för att balansera mina chakran? Orange som står för sexual/sakralchakrat och blått som står för halschakrat.

Sexual/sakralchakrat



Står för att skapa, för lust, glädje, spontanitet, kreativitet, relationer och sexualitet. Här finns begär, passion, rörelse och förändring.
Chakrat påverkar vätskeflödet i kroppen, alla kroppsvätskor: Blodomlopp, urinproduktion, lymfflöde, menstruationsflöde och produktion av sädesvätska.
Med balans i detta chakra är du i kontakt med sinnesro, skaparglädje och njutning i ditt liv och det du gör, gör du med lust och glädje.
När detta chakra är i obalans är vi på grund av bristande känslomässigt stöd under puberteten emotionellt beroende och styrs av plikt, vanor, rigida emotioner och andras förväntningar.
Andra yttringar är brist på självkänsla, slöhet, lättja, för lite sexuell energi, aggressivitet, rastlöshet eller en mycket våldsam sexualitet.

Halschakrat




Halschakrat står för sanning och kommunikation, både inre och yttre. Här utvecklas din kapacitet att uppleva det subtila. Telepatisk förmåga hänger samman med detta chakra.
I balans kan du uttrycka det som rör sig i ditt inre, både tanke-mässigt och känslomässigt så att andra förstår det och du kan själv lyssna på rätt sätt. Detta chakra har också att göra med kreativiteten. Den egna rösten röjer ofta hur det står till med detta chakra.
I obalans lyssnar du inte till dig själv, ger inte uttryck för vad du känner, menar eller önskar. Ytligt prat är också en slags obalans i halschakrat. Tröghet, blyghet, osäkerhet och rädsla för andras åsikter sitter här.

Här kommer en bild på min vackra sjal som oxå manifesterar mina nu balanserade chakran =)



I Soul Coachingen har jag kommit till vecka två som står för vattenveckan och nu ska emotionellt skräp rensas ut. Rensade lite igår genom att gråta hehe

Dagen började med att jag vaknade och hade drömt att jag rökade. Efter snart tre veckor som rökfri slog röksuget till hårt. Jag var arg omedelbart när jag öppnade ögonen. Att det där nikotikberoendet ska vara så besvärligt. I och med att jag har dragit ner på nikotinket har jag ökat mat å godiskonsumtionen vilket genererar att jag inte får plats i mina kläder (ja jag vet dålig affirmation...) men till slut hittade jag en lössittande outfit. Det började ljusna! Skulle borsta tänderna och på något mystiskt sätt flyger den stora tandkrämskludden på tandborsten förbi munnen och landar med ett "ploffs" på min tröja. Det är nu som tårarna börjar produceras!

Springer ilsket upp på övervåningen och drar i kläder medan frustrationen bubblar inom mig. Jag blir arg på mina guider å Universum för att de dels tillåter mig att ha sådana rökiga drömmar och dels för att de inte lyfter mina beroenden från mig. (Vilket Doreen Virtue hävdar att de gör bara man ber om det. Å tro mig jag har bett så det har knakat!!!)

Gråter en stund å hittar efter en halvtimma lössittande outfit nummer 2. Men vid detta laget har mina ilskna/ledsna energier spridit sig genom huset å påverkat de andra som bor här, djur som människor går runt å surar. Så här i efterhand e det lite kul å intressant hur känslor/energier påverkar alla runt omkring men just då var det inte det minsta roligt hehe

På eftermiddagen hade min irritation lagt sig och jag börjar genast fundera på vad som skett. Det är inte likt mig att få sådana utbrott. Jag inser att jag kanske själv har påverkat min dröm där jag rökte och kanske ska jag inte beskylla Universum å guider för dåligt beskydd, jag hade nämligen hittat ett gammalt kort på mig från 2003 där jag satt med en cigg i handen och jag hade lagt den i sovrummet. vad affirmerade jag inte då? Jo just det, en rökande Bellsan. Bilden är nu eliminerad!

Sedan funderar jag vidare på att jag nu faktiskt är i vattenveckan och emotionellt skräp ska UT!!! Jag behövde nog gråta lite och bli utrensad =) Jag hoppas bara innerligt att det var allt som skulle ut för jag vill inte ha mer sådana jobbiga känslor under resten av veckan. Jag söker harmoni, ljus, skratt å glädje istället!




Love, Light & Laughter!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0