Glastonbury, Synkronicitet & Magdalena

Hej Älskade Vänner!

Nu vet jag vad jag vill göra i sommar. Jag vill åka till Glastonbury/Avalon, allra helst vill jag vara där över midsommar, man kan inte hitta mycket som är mer magiskt än det! Men frågan är hur min ekonomi ställer sig till det? Förhoppningsvis strösslar Universum extra mycket pengar över mig från och med nu så jag får möjligheten att åka dit.







Jag hoppas innerligt att jag kommer få en massa underbara insikter och upplevelser när jag kommer dit. Slöjan mellan Avalon och Glastonbury måste vara tunn på midsommar...

Kolla in läget i Glastonbury nu =)

Jag har börjat fundera mer på detta med synkronicitet...

Enligt Wikipedia:

Synkronicitet är ett annat ord för synbart meningsfulla sammanträffanden men som saknar orsaksmässigt samband. Ett exempel på detta kan vara att man tänker att det var länge sedan man träffade en person och som av en slump stöter man på precis denna person i nästa gathörn.

För att betraktas som synkronicitet skall händelserna vara besläktade som koncept och chansen att de skulle inträffa tillsammans genom ren slump verka vara mycket liten.


Jag undrar om vi inte får väldigt mycket vägledning från våra guider genom synkronicitet, men saken är väl att vi inte är tillräckligt "öppna" för att se det? Vi har för mycket "jordliga" saker som tar upp vår tid å tankar såsom jobb vi inte trivs med å andra saker som vi MÅSTE ta hand om.

Prioriteringen blir ofta alldeles bakvänd - för mig i alla fall. Jag måste bara fixa det, å jag måste bara ordna det - sen ska jag slappna av och meditera, gå i naturen eller njuta av en magisk bok. Om jag hade lagt energi på det som jag istället skjuter upp tror jag att alla måste och fixanden skulle gå mycket lättare. Men jag är samhällsskadad som alla andra hehe

Huset måste ju målas om i år för annars anser nog grannarna att jag är lat om jag istället använder tiden för att resa istället... jag skäms över mig själv för det sista uttalandet!!! Fy på mig - vad är viktigast? Mitt välbefinnande eller vad grannar tycker? Svaret är så självklart! Jag andas djupt och skärper till mig - Glastonbury here I come =)

Fast jag försöker verkligen att ändra på det! Å jag är åtminstone bra på en sak, är solen framme slänger jag alla måsten åt sidan och njuter av värmen och solskenet som flödar genom alla mina chakran som renar å balanserar dem. Jag läser böcker som jag VILLläsa för att utveckla mig själv eller för att nå större andliga insikter.  Så jag röstar på meeeeeeer soooooool!



Senaste boken som jag läste berörde mig på ett djupare plan, den handlade om det heliga feminina, synkronicitet och budskap från våra andliga vägledare. Boken är inte rätt för alla men för mig så det bara "plopp" (det är ljudet när saker å ting faller på plats serru..) Jag är helt förälskad i den och om den känns rätt och "tinglar" till i dig så är det bara att beställa den omedelbart bums =)

The Magdalene Awakening

Love, Light & Laughter


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0