Vintermörkret

Jag har upptäckt att jag tycker det är jobbigt med höst & vintermörkret. Har aldrig känt att det har varit något problem andra år men nu så bara jag längtar innerligt efter ljusa långa dagar. Det kommer bli så sköööönt med solen som flödar in genom sovrumsfönstret kl 6 på morgonen.  När jag valde vilket rum som skulle bli sovrum i huset vi köpte utgick jag faktiskt ifrån att jag ville vakna av ljuset när solen går upp. Rent estetiskt så skulle ett annat rum passa bättre för sovrum men det viktigaste är ändå att jag & min själ känner harmoni - skit i estetik hehe


Jag vet att jag borde njuta av nuet och att alla årstider har sin charm... jag får försöka glömma bort min längtan efter första kaffet ute i vårsolen, varma sommardagar fyllda med glädje och de underbara dagar man spenderar på stranden. Universum tycker ju om tacksamma människor och det ligger mycket i gamla ordspråk som broderades på bonader som hängde över kökssofforna - Sörj ej det du saknar, utan gläds åt det du har. Ju mer vi är tacksamma för det som finns i våra liv desto mer att vara lycklig över kommer till oss. En väldigt bra universell lag tycker jag =)




En annan liten hemlighet som jag kan dela med mig av är ju hur vi ska få önskningar att slå in. Eftersom allt vi tänker och säger är kraftfulla manifestationer räcker det inte med att säga: Jag önskar mig det där jobbet. Hur intensivt du än tänker detta tolkar Universum det som att du vill önska dig det där jobbet och låter dig fortsätta med ditt önskande eftersom det är det som du uttrycker att du vill. Om du verkligen vill ha ett speciellt jobb eller vad det nu än må vara, ska du tacka för det jobbet som om det redan vore ditt. Känn lyckan inombords när du kommer att skutta glatt till ditt jobb och tillfredsställelsen med att få syssla med något du verkligen drömt om. Visualisera så mycket du kan angående det du vill ha och försöka känna de positiva känslorna som du skulle uppleva när din önskan slog in. Känn dem här och nu och du kommer få det du vill snabbare än du anar. Visst är det svårt i början innan man kommer in i "det rätta" tänket men övning ger färdighet =)

http://www.thesecret.tv/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0