Feng Shui

Gav mig själv två böcker om Feng Shui i julklapp, jag har inte hunnit läsa så mycket ännu men jag har lärt mig att mitt uttal alltid har varit fel. Det heter inte feng shuuiiii utan feng schuuuuu. Kan vara bra att veta ^^

Har kommit så långt så att jag vet att "penga-hörnet" i varje rum ska vara städat och iordning och gärna ha en skål med mynt där. Eller växter eftersom ekonomin ska blomstra. Det var lätt att hitta hörnen för tydligen är det alltid vänstra bakre hörnet om du står i ett rum med ryggen mot dörröppningen. Man skulle även hålla koll på det sydostliga hörnet. I det sistnämnda hörnet har jag ett diskställ oftast fylld med disk...kan inte vara bra för min ekonomi hehe

I vilket fall som helst så stod det i boken att om man inte riktigt trivs med sitt liv så kan man flytta om 27 saker i sitt hem så kommer energin att ändras =) Det som var mest jobbigt att läsa vara att man ska ha ordning i garderober å liknande...för kaos därinne sprider sig genom hela huset... Attans!!! Det blir en rejäl kommande vårstädning med organisation & ordning å reda som tema...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

spirituellabella

Bloggen handlar om mitt liv med spirituella inslag. Att finna & bevara inre lugn & harmoni, strösslat med glädje, kärlek & skratt är enligt mig meningen med livet.

RSS 2.0